افزایش 100 درصدی سیم مفتول گالوانیزه اصفهان موجب اعتراضات مردمی شد

خوردگی گالوانیکی از نوع سیم مفتول گالوانیزه اصفهان در صورت وجود رطوبت، آلومینیوم در تماس با فلزات ناهمگون دچار خوردگی گالوانیکی می شود.
اکسیداسیون قرار گرفتن در معرض اکسیژن هوا باعث خراب شدن سطح خارجی سیم می شود.

این فرآیند اکسیداسیون نامیده می شود. سیم آلومینیومی راحت‌تر از سیم مسی اکسید می‌شود و ترکیبی که در این فرآیند ایجاد می‌شود – اکسید آلومینیوم – رسانایی کمتری نسبت به اکسید مس دارد.

با گذشت زمان، اکسیداسیون می تواند اتصالات را خراب کند و خطر آتش سوزی ایجاد کند.
چکش خواری بیشتر آلومینیوم نرم و چکش خوار است، به این معنی که نسبت به فشرده سازی بسیار حساس است. به عنوان مثال، پس از اینکه یک پیچ بیش از حد روی سیم‌کشی آلومینیومی سفت شد، سیم همچنان به تغییر شکل یا «جریان» ادامه می‌دهد، حتی پس از پایان سفت شدن. این تغییر شکل باعث ایجاد اتصال شل و افزایش مقاومت الکتریکی در آن مکان می شود.


انبساط و انقباض حرارتی بیشتر حتی بیشتر از مس، آلومینیوم با تغییرات دما منبسط و منقبض می شود.

با گذشت زمان، این فرآیند باعث از بین رفتن اتصالات بین سیم و دستگاه می شود. به همین دلیل، سیم های آلومینیومی را هرگز نباید در پایانه های نوع “Stab”، “Bayonet” یا “Push-in” که در پشت بسیاری از کلیدها و پریزهای چراغ وجود دارد، وارد کنید.
لرزش بیش از حد جریان الکتریکی هنگام عبور از سیم کشی به لرزه در می آید. این ارتعاش در آلومینیوم شدیدتر از مس است و با گذشت زمان می‌تواند باعث شل شدن اتصالات شود.

سیم های آلومینیومی به رنگ آلومینیوم هستند و به راحتی از مس و سایر فلزات قابل تشخیص هستند.
از اوایل دهه 1970، پایانه‌های اتصال دستگاه سیم‌کشی برای استفاده با سیم آلومینیومی با علامت CO/ALR شناخته می‌شوند که مخفف «مسی/آلومینیوم اصلاح‌شده» است.
به دنبال کلمه “آلومینیوم” یا حروف اول “AL” روی کت سیمی پلاستیکی باشید.

در جاهایی که سیم کشی قابل مشاهده است، مانند اتاق زیر شیروانی یا تابلو برق، بازرسان می توانند به دنبال حروف چاپ شده یا برجسته روی کت سیمی پلاستیکی باشند. سیم آلومینیومی ممکن است کلمه “آلومینیوم” یا یک نام تجاری خاص مانند “کایزر آلومینیوم” را روی کت سیمی داشته باشد. در جاهایی که خواندن برچسب ها سخت است، می توان نوری را در طول سیم تابید.
خانه چه زمانی ساخته شد؟ خانه‌هایی که بین سال‌های 1965 و 1973 ساخته یا توسعه یافته‌اند، نسبت به خانه‌هایی که قبل یا بعد از آن سال‌ها ساخته شده‌اند، احتمالاً سیم‌کشی آلومینیومی دارند.