با نخود نخود شکسته موفقیت خود را در کنکور 1402 حتمی کنید!!

اگرچه نخود برای سلامتی عالی است، اما می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک در افراد حساس شود. همچنین می تواند علت اختلالات گوارشی نفخ، اسهال و غیره در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر باشد.

هضم نخود شکسته دشوارتر از عدس یا حبوبات از جنس ویگنا است. افراد حساس می توانند نخود نوع دسی را امتحان کنند. تکه های نخود را می توان در فرانسه یافت، اما طبق اطلاعات ما، نه در آمریکای شمالی.

تهیه آنها آسان است و نسبت به غلات کامل به زمان پخت کمتری نیاز دارند. اگرچه در بازارهای ما هنوز کمیاب است، اما آرد نخود به راحتی در برخی مغازه ها و سوپرمارکت ها و همچنین در فروشگاه های مواد غذایی هندی قابل دسترسی است.

در آشپزخانه، نخودها در سال های اخیر توانسته اند خود را دوباره اختراع کنند و جایی برای خود در بشقاب های ما باز کنند.

این ماده اصلی برخی از دستور العمل های محبوب مانند هوموس یا فلافل های معروف لبنانی است. از طرف دیگر از آرد نخود برای تهیه نان و کیک با طعمی منحصر به فرد نیز استفاده می شود.

هندی ها دستور العمل های زیادی برای دال سوپ، پوره یا خورش تهیه کرده اند که از نخود تهیه می شود. تحت نام کالاچانا، در خواربارفروشی های هند نخودهای نوع دسی پیدا می شود که مخصوصاً برای این دستور العمل ها مناسب هستند. در غیر این صورت نخود معمولی می گیریم.

روش تهیه دال ها بدون توجه به حبوبات تقریباً همیشه یکسان است. ابتدا در آب با زردچوبه و در صورت تمایل فلفل تند پخته می شود. سپس نوعی پوره کم و بیش رقیق شده درست می کنیم که آن را با ادویه های مختلف گراماسالا، زیره، هل، زنجبیل، دارچین، خردل، فلفل، شنبلیله، آسا فوتیدا که قبلا در تابه خشک یا در روغن تفت داده ایم مزه دار می کنیم.

برای استخراج عطرها. می توانید کشمش و نارگیل اضافه کنید. با یک ظرف سبزیجات روی برنج باسماتی سرو کنید.