ساخت جذاب ترین پل با لوله پلی اتیلن 70 در اهواز

خط آبی کنار لوله های مشکی به چه معناست؟ نوار آبی روی لوله های پلی اتیلن نشان دهنده نوع استفاده از این لوله است مثلا برای لوله های پلی اتیلن گازی این نوار به رنگ زرد است.

لوله پلی اتیلن 70 و یا همان لوله تحت فشار 3.2 تا 25 بار و در سایزهای 20 تا 450 میلی متر تولید می شود.

ضخامت این لوله ها نسبت به سایر لوله ها بیشتر است و به این لوله ها لوله های پلی اتیلن تحت فشار می گویند، از لوله های پلی اتیلن فشار قوی برای انتقال مایعات تحت فشار مجاز استفاده می شود.

این لوله ها در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند، بنابراین لازم است در تولید آنها از مواد ضد UV استفاده شود تا از بین نرود و عمر مفید آنها افزایش یابد.

کاربرد لوله های پلی اتیلن فشار قوی چیست؟

کاربرد لوله های پلی اتیلن فشار قوی برای تامین آب شهری و روستایی، انتقال گاز طبیعی، پوشش کابل های مخابراتی، انتقال فاضلاب صنعتی، آبیاری بارانی، انتقال آب های سطحی زمین شیبدار و شبکه های زهکشی کاربرد دارد.

انواع لوله های پلی اتیلن سخت:

لوله های پلی اتیلن برای تامین آب:

از این نوع لوله پلی اتیلن برای انتقال آب کشاورزی استفاده می شود و بیشترین مصرف این لوله ها در صنعت کشاورزی است.

لوله های پلی اتیلن آبرسانی معمولاً برای فشارهای 6 تا 16 بار و سایزهای 20 تا 730 میلی متر ساخته می شوند.

لوله پلی اتیلن گاز:

با توجه به حساسیت بالای خطوط لوله گاز پلی اتیلن، دارای تاییدیه استاندارد NGS din en1555-5 IGS_M_PI_014_03، لوله های گاز پلی اتیلن با فشار 12.5 و 16 بار در سایزهای 25 تا 225 میلی متر و گرید PE100 تولید و عرضه می شوند.

لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره ای:

شلنگ آبیاری قطره ای یا لوله آبیاری قطره ای پلی اتیلن که از لوله های پلی اتیلن نرم یا LDPE محسوب می شوند، معمولاً در اندازه 16 میلی متر تولید می شوند و معمولاً در کشاورزی و باغبانی آبیاری درختان استفاده می شوند.

این لوله ها قطره چکان ندارند بر اساس نیاز در هر فاصله ای قطره چکان روی لوله نصب می شود.