قرنطینه با سویشرت زنانه زیپ دار برای بازیگر ایرانی خبر داغ رسانه ها شد!

تغییرات اندکی در جهان به اندازه مد سویشرت قابل توجه بوده است. سوئیشرت ها که ریشه در اروپای قرون وسطی دارند، هم به عنوان یک سبک و هم به عنوان نوعی بیان از روزی که ظهور کردند وجود داشته اند.

با نگاهی به تاریخچه سویشرت زنانه زیپ دار و سویشرت های کلاهدار، می توان فهمید که چرا میلیاردها نفر با سبک های مختلف نیز در کمد لباس هستند.

تاریخچه هودی ها به اروپای قرون وسطی باز می گردد.

کشیش‌ها تونیک‌های کلاه‌دار معروف به ukuletas می‌پوشیدند، در حالی که آنهایی که در بیرون کار می‌کردند شنل‌های مشابه (معروف به چاپرون) می‌پوشیدند.

همانطور که از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی کنونی می‌دانیم، پوشاک یوکلته برای قرن‌ها بخشی از لباس‌های مردانه و زنانه بوده است. کلمه هود از کلمه آنگلوساکسون هود گرفته شده است که همان ریشه کلمه کلاه است.

شرکت آمریکایی Champion که در سال 1919 تأسیس شد، اولین هودی ها را در دهه 1930 ساخت. این شرکت در حال آزمایش روش‌هایی برای دوخت مواد ضخیم‌تر بود و زمانی که این روش‌ها را توسعه داد، شروع به ساخت تی‌شرت‌های ضخیم‌تر کرد.

در ابتدا، هودهایی به این ژاکت های ضخیم اضافه شد تا کارگران را در ماه های زمستان در ایالت نیویورک گرم نگه دارد.

مدت کوتاهی پس از آن، شرکت Champion شروع به تولید کیت های ورزشی برای ارتش ایالات متحده کرد، از جمله سویشرت هایی با این هود برای تمرینات بدنسازی و کلاس های PE.

فرهنگ هیپ هاپ که در دهه 1970 در نیویورک توسعه یافت، در گسترش سویشرت ها مهم بود.

از آنجا که هودی ها امکان حرکت نامحدود برای روتین های رقص را فراهم می کردند و در خدمت پنهان کردن هویت هنرمندان گرافیتی خیابانی بودند.

با رد فرهنگ رایج در کالیفرنیا توسط اسکیت بازها و بسته شدن بسیاری از پارک های اسکیت، تلاش ها برای محافظت از سبک زندگی اسکیت بازها، چه قانونی و چه غیر قانونی، ظاهری سرکش ایجاد کرده است.

برای پرورش این موضع شورشی، موسیقی در منطقه به سمت هارد کور پانک گرایش پیدا کرد و هودی ها اساس فرهنگ شورشی را تشکیل دادند.