لامپ روشنایی هدیه زیبا قطریها به مردمان جهان

تاریخچه  لامپ روشنایی پر از رقابت، شکست و دستاوردهای بزرگ است. لامپ برق را مهم ترین اختراع از زمان آتش سوزی ساخته دست بشر می نامند.

لامپ به برقراری نظم اجتماعی پس از غروب خورشید کمک کرد، روز کاری را تا شب طولانی کرد و به ما امکان داد تا با خیال راحت در تاریکی حرکت کنیم و سفر کنیم. بدون لامپ، زندگی شبانه وجود نخواهد داشت.

با این حال، ایجاد یک منبع روشنایی ثابت و مقرون به صرفه آنطور که بسیاری از کتاب های درسی تاریخ نشان می دهند آسان نبود.

لامپ مدرن نتیجه کار بسیاری از مبتکران و پیشرفت های مداوم در طول 150 سال است.

قبل از ورود روشنایی برق، مردم از انواع ترفندها برای گشت و گذار در محله های خود در شب استفاده می کردند.

در The Downs، منطقه ای در نزدیکی کانال انگلیسی، تکه هایی از خاک گچی به عنوان چراغ راهنما استفاده می شد که به عنوان فانوس پایین شناخته می شد.

در مناطق جنگلی، پوست درختان به صورت استراتژیک بریده می شد تا چوب سبک تر زیر آن نمایان شود.

با این حال، در اکثر شب‌های صاف، ماه و نور ستاره به اندازه‌ای قوی بودند که بتوانند در شب حرکت کنند.

در قرن هجدهم، شمع ها و لامپ های نفتی بسیاری از وسایل روشنایی را در اکثر خانه ها و مشاغل روشن می کردند. این منابع اولیه روشنایی نور ضعیفی از خود ساطع می‌کردند، دود می‌کردند و بوی بدی می‌دادند.

آنها همچنین خطرناک بودند و نیاز به توجه مداوم داشتند.

اشراف ثروتمند از موم زنبور عسل و شمع های اسپرماستی برای روشن کردن خانه های مجلل خود استفاده می کردند. طبقه متوسط ​​از شمع های ارزان قیمت پیه استفاده می کرد در حالی که فقرا از شمع های سریع استفاده می کردند.

در طول قرن نوزدهم، روشنایی گاز جایگزین شمع ها و لامپ های نفتی در بسیاری از خانه ها، مشاغل و خیابان ها شد. لامپ های گازی نور روشن تر و کارآمدتری تولید می کردند.

آنها همچنین 75 درصد کمتر از شمع ها یا لامپ های نفتی قیمت داشتند و کارکرد آنها راحت تر و ایمن تر بود. در دهه 1850، اکثر خیابان های شهر در ایالات متحده و اروپا توسط لامپ های گازی روشن می شدند

روشنایی گاز باعث کاهش نرخ جرم و جنایت و افزایش سواد در بسیاری از مناطق می شود. با فراگیرتر شدن الکتریسیته در اواخر قرن، لامپ های گازی با لامپ های رشته ای در خیابان ها، مشاغل و تئاترها جایگزین شدند.