لباس عروس زیبا بر تن بازیگر معروف ایرانی در جشنواره فیلم فجر!!

اولین عروس ثبت شده که در عروسی لباس سفید پوشید XII بود. آن از انگلستان که با لویی ازدواج کرد. در قرون شانزدهم و هفدهم، عروس ها بیشتر بهترین لباس های خود را در مراسم ازدواج می پوشیدند.

عروس ها می توانستند در زندگی روزمره خود از لباس عروس زیبا که بلافاصله رنگی غیر از سبز داشتند استفاده می کردند. فقط اشراف این تجمل را داشتند که برای عروسی خود لباس مخصوصی تهیه کنند.

سفید و لباس عروس تا قرن نوزدهم، عروس خانواده های اصیل لباس عروس از پارچه های مجلل که رنگ های نقره ای و قرمز بر آن غالب بود می پوشیدند، در حالی که برخی دیگر از رنگ ها و بافت های پر زرق و برق اما ساده و متنوع در لباس های خود استفاده می کردند.

لباس‌های ساقدوش عروس امروزی بر اساس لباس عروسی 5.5 متری است که تماماً از ساتن سفید ساخته شده و ملکه ویکتوریا هنگام ازدواج با شاهزاده آلبرت در سال 1854 پوشیده بود.

تافتا: پارچه ای با رنگ های پاستلی و روشن. این پارچه به دلیل ساختاری که دارد در لباس های نامزدی و عروسی ترجیح داده شده است.

هم روی بالا و هم روی دامن لباس عروس قابل استفاده است. برای خانم های دارای اضافه وزن توصیه نمی شود زیرا بیشتر در لباس عروس های پف دار استفاده می شود.

SHANTUK: این یک پارچه ابریشمی کم بافت و براق است. به دلیل ساختار ابریشمی که در دو قسمت بالا و دامن لباس عروس دارد، می توان آن را برای انواع مدل لباس عروس اجرا کرد.

ساتین: این پارچه لباس عروس ترجیح داده شده است. به دلیل بافت ابریشمی آن، به طور مکرر به ویژه در لباس عروس های تابستانی استفاده می شود. از این پارچه مناسب برای انواع برش ها در لباس عروس استفاده می شود.