نقش حیاتی صنعت میگو در فیلیپین از زمان احیای

صنعت میگو در فیلیپین از زمان احیای آن نقش حیاتی در اقتصاد دارد.
شیوع بیماری در اواسط دهه 1990 تا به امروز. اکنون یکی از مشارکت کنندگان عمده در کل است.
تولید و قیمت میگو بسته بندی در بخش شیلات (60000 تن تولید، 7000 تن صادرات) با بازار در کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و غیره. این مطالعه با هدف توصیف انواع مختلف انجام شد ویژگی های فرهنگی و عملیاتی یک مزرعه میگو (P. vannamei) در منطقه داوائو. ارزیابی شد و خطرات و چالش‌های فعلی را که توسط پرورش‌دهندگان میگو در آن زمان تجربه شده است، ارزیابی کرد.
پاندمی این پژوهش با استفاده از پرسشنامه نیمه ساختاریافته و پاسخ دهندگان بر روی آن متمرکز شد
پرورش دهندگان میگو، اپراتورها در استان های داوائو اورینتال، داوائو دل سور و داوائو د اورو با 41 نفر کشاورز. نتایج نشان داد که 39 نفر از پاسخ دهندگان با میگو در مقیاس کوچک مشغول بودند.

کشاورزی که میانگین عملکرد 10 تن در هکتار در هر محصول دارد. مزارع بسیار فشرده محصول دادند 24 تن در هکتار در هر کشت. اکثر اپراتورها از ماشین های ژنراتور به عنوان منبع برق برای تسهیل استفاده می کردند هوادهی همراه با چرخ پارویی و دمنده در برخی از مزارع. حدود 2/3 از تبلیغات مزارع پرورش میگو از برق خط برق استفاده می کردند.

از نظر مخارج، خوراک ها بالاترین میزان را داشتند هزینه از بین ورودی های ذکر شده به دنبال آن سرخ کردن، سوخت، نیروی کار، و سایر مواردی که از آن تشکیل شده بود کودها، مواد تصفیه آب و مکمل ها. میانگین سود در هکتار تجاری مزارع به وضوح بزرگتر از مزارع کوچک است.

اکثر کشاورزان ذکر کردند که خود میگوها بیماری هایی مانند سندرم لکه سفید (60٪)، آبشش سیاه (35٪) و دم قرمز (5٪) را تجربه کردند.

آنها دریافتند که وقوع این بیماری ها ناشی از آلودگی (3) آب است منبع یا (2) عامل/بردار (31%); برخی دیگر دلیل قیمت شاه میگو را کیفیت پایین آب ذکر کرده اند مدیریت (44%); و برخی به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی (25%) ذکر کرده اند.

آنها همچنین تهدید کاهش قیمت در بازار را تجربه کرده اند. منبع سرخ کردن، دفع آب، ذخیره بیش از حد، چالش های ناشی از همه گیری، و کیفیت آب. به کشاورزان توصیه می شود باید از شیوه های خوب آبزی پروری میگو پیروی کند که مهمترین آنها مدیریت کیفیت آب و اجرای امنیت زیستی است.
  • منابع:
    1. Characteristics, Threats and Challenges of Shrimp Production among Small-Holder and Commercial P. Vannamei Shrimp Farmers in Davao Region
  • تبلیغات: 
    1. عوامل کلیدی که بر عمر لوله پلی اتیلن تاثیر می گذارد
    2. با فیزیوتراپی رنگ چشم خود را تغییر دهید.
    3. میگو پوست شما را زیبا می کند
    4. چرا لوله های HDPE برای کاربردهای خانگی ایده آل هستند