پودر لباسشویی که در آن ذرات مواد مخدر کشف شده است

پودر لباسشویی نظیر پودر لباسشویی اکتیو اغلب حاوی انواع ترکیبات شیمیایی است که بر روی انواع خاصی از مواد تأثیر می گذارد.

برخی از مواد شوینده حاوی نرم کننده هایی هستند که از شکننده و سفت شدن مواد شسته شده جلوگیری می کنند.

بسیاری از مواد شوینده حاوی سفید کننده هستند که می تواند در از بین بردن تغییر رنگ و لکه از روی لباس موثر باشد.

با این حال، سفید کننده همچنین می تواند به مواد رنگ شده آسیب برساند و بهتر است روی لباس های سفید یا رنگ روشن استفاده شود. پودر لباسشویی معمولا حاوی مواد ضدعفونی کننده ای است که می تواند میکروب هایی را که با آب از بین نمی روند، از بین ببرد.

در حالی که مردم کشورهای صنعتی معمولا از پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی استفاده می کنند، پودر را می توان برای شستشوی دستی لباس استفاده کرد.

برخی از شوینده ها حاوی آنزیم ها و ترکیبات شیمیایی هستند که می توانند برای پوست ساینده باشند.

افراد می توانند با پوشیدن دستکش های محافظ یا با خرید انواع شوینده هایی که به طور خاص برای افراد دارای پوست حساس طراحی شده اند، آسیب های پوستی را کاهش دهند.

ترکیب مواد شوینده لباسشویی
مواد شوینده از مخلوطی از مواد تشکیل شده اند، اما مهمتر از همه حاوی مواد شیمیایی به نام سورفکتانت هستند که کثیفی ها را تجزیه کرده و از بین می برند.

سورفکتانت ها – که شامل صابون دست معمولی می شود – معمولاً آمفی دوست هستند، به این معنی که یک سر مولکول آب دوست است (به سمت آب جذب می شود) و طرف دیگر آبگریز (آب را دفع می کند). انتهای آبگریز به سطح کثیفی های روغنی می چسبد، در حالی که انتهای آب دوست به آب می چسبد. مولکول‌های آب، سورفکتانت را از لباس‌ها دور می‌کنند – کثیفی را با خود می‌برند تا در پایان چرخه شستشو شسته شوند.

با این حال، سورفکتانت ها به تنهایی برای تمیز نگه داشتن لباس ها و بوی تازه کافی نیستند، بنابراین شوینده های لباسشویی اغلب حاوی مجموعه ای از مواد دیگر مانند روشن کننده های نوری، عطرها و آنزیم ها هستند.

برای تمایز بین مواد شوینده حاوی آنزیم و مواد شوینده فاقد آنزیم، محصولات به ترتیب از اصطلاحات “بیولوژیکی” و “غیر بیولوژیکی” استفاده می کنند. اما آیا آنزیم ها واقعا قدرت پاک کنندگی را بهبود می بخشند؟