کشف ظروف مسی قلم کاری پر از اسکلت انسان در غار همدان

قنادی ها از گلدان های بدون آستر برای فاج، شکننده آجیل و سایر شیرینی ها استفاده می کنند. به نظر می رسد که رسانش گرما یکنواخت محصولی برتر ایجاد می کند. سفیده تخم مرغ در تماس با مس، زمانی که در یک کاسه مسی بدون آستر زده می شود، حجم بیشتری به دست می آورد و ساختار خود را حفظ می کند.

ظروف مسی قلم کاری همچنین دارای خواص ضد میکروبی است، ویژگی که آن را برای ذخیره آب ارزشمند می کند. بیشتر وان ها و ظروف آب گرم کن بدون آستر هستند. در مورد استفاده از مس، شیمی زیادی وجود دارد!

به عنوان ابزار ضروری زندگی متمدن، ظروف مسی و سایر ظروف ساخته می شدند تا مدت زیادی دوام بیاورند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند. از آنجایی که مس با استفاده از بین نمی رود، می توان آن را برای ساخت ابزار یا سلاح در زمان جنگ ذوب کرد.

ظروف

معایب؟ مس سنگین است و برای حفظ درخشندگی خود نیاز به تمیز کردن منظم دارد و تقریباً هر 10 سال یکبار مجدداً قلع می شود.

در قرن نوزدهم، ظروف چدنی به وجود آمدند و جایگزین مس شدند. در ابتدا فقط ثروتمندترین خانوارها می توانستند چدن را بخرند. با گذشت زمان، برای آشپزخانه های استاندارد خانگی قابل دسترسی تر شد.

سپس در قرن بیستم ظروف آلومینیومی به وجود آمدند که بسیاری از خواص رسانایی مشابه مس و آهن داشتند و از نظر وزن بسیار سبک تر بودند. اما با اسیدها واکنش نشان می دهد، به مرور زمان حفره دار می شود و لکه می شود. همچنین در مورد بی خطر بودن آن برای سلامت انسان سوالی وجود دارد. سپس ظروف پخت و پز از جنس استنلس استیل پدیدار شد، فلزی قوی که واکنشی ندارد، اما بهترین رسانای گرما نیست.

امروزه جدیدترین ظروف پخت و پز با عیار بالا با لمینیت ورقه های مس و گاهی آلومینیوم با فولاد ضد زنگ ساخته می شوند تا از بهترین کیفیت هر فلز بهره مند شوند. درست مانند ظروف مسی خالص، این اجناس نوآورانه گران هستند. اما آنها راحتی های بسیاری و همچنین خواص پخت و پز خوبی را ارائه می دهند.