کشف چمدان سامسونت بمب گذاری شده در کاخ سفید

چمدان سامسونت اولین مورد برای افزودن فروشگاه های متعلق به شرکت است که می تواند در یک محیط رو به رشد مثبت باشد، زیرا رشد مثبت فروش در همان فروشگاه باعث افزایش اهرم عملیاتی و افزایش حاشیه می شود. اما، عکس این موضوع در یک محیط کاهش فروش صادق است. اهرم عملیاتی منفی منجر به تسریع فشرده سازی حاشیه می شود.

بنابراین هنگام افزودن فروشگاه‌های خرده‌فروشی با هزینه ثابت به کانال توزیع عمده‌فروشی با هزینه متغیر، فروشگاه‌ها باید موفق باشند، در غیر این صورت رشد یا حتی حفظ سودآوری کسب‌وکار برای مدیریت بسیار دشوار خواهد بود.

یکی از نکات کلیدی که باید تماشا کنید، رشد خرده‌فروشی نسبت به رشد پایگاه فروشگاه متعلق به شرکت و همچنین هر معیار رشد فروش فروشگاهی است.

ادغام عمده فروشی: بازار نهایی عمده فروشی در مناطق مختلف در مراحل مختلف تجمیع قرار دارد.

چمدان

در آمریکای شمالی، 12 تا 13 فروشگاه بزرگ وجود دارد که اکثر کانال های عمده فروشی Samsonite را تشکیل می دهند، از جمله میسی، کولز، نوردستروم، نیمن مارکوس، خیابان پنجم ساکس و غیره.

در اروپا، کانال «عمده‌فروشی» به زنجیره‌های فروشگاه‌های چمدان تخصصی که اغلب متعلق به خانواده و کشور خاص هستند، می‌رود، در حالی که در آسیا، این کانال ترکیبی وسیع از فروشگاه‌های بزرگ، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های تخصصی چمدان است.

ماهیت تلفیقی بازار آمریکای شمالی خود را به قیمت‌های رقابتی‌تر و حاشیه‌های ناخالص کمتر می‌رساند، در حالی که بازار پراکنده‌تر در آسیا برعکس است.

در طول 3 سال گذشته، Gross and Adj. حاشیه سود EBITDA در آسیا به ترتیب 58.8 درصد و 21.5 درصد است، در حالی که در آمریکای شمالی، این ارقام به طور متوسط 53.7 درصد و 15.7 درصد بوده است. در حالی که ادغام بیشتر در آمریکای شمالی بعید است، در آسیا، ادغام کانال خرده فروشی می تواند تاثیر قابل توجهی بر سودآوری کسب و کار داشته باشد.

آسیب برند: یک ریسک همیشه موجود به عنوان یک شرکت که برای قدرت قیمت گذاری به ارزش ویژه برند متکی است، آسیب برند است. این می تواند به اشکال مختلفی باشد که یکی از عوامل آن نقص محصول یا مشکلات کیفیت باشد.